مقالات دکوراسیون داخلی

مقالات دکوراسیون داخلی


طراحی داخلی هنر و دانشی برای کمک به فضای داخلی یک ساختمان برای بدست آوردن یک محیط بسیار سالم تر از نظر زیبایی شناختی برای افرادی است که از این فضا استفاده می کنند.

در مقالات زیر سعی شده است هر چه بیشتر شما را با مفهوم دقیق طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل آشنا کنیم.با زردستان همراه باشید


 

مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسید

سبک دکوراسیون داخلی،سبک های معماری داخلی،سبک مدرن،سبک ویکتوریایی،سبک نئوکلاسیک،سبک صنعتی،سبک مینیمال،سبک روستیک،سبک انتقالی
سبک دکوراسیون داخلی به عنوان بخشی از سبک های الهام بخش جهت طراحی داخلی شناخته شده و با تنظیم عناصر سبک های دکوراسیون داخلی ، می توان طرحی ایده آل از شکل و سبک مد نظر را به نمایش گذاشت که نتیجه ی مطلوب و اثربخشی در زیبایی نمای دکوراسیون را موجب می شود .

جزئیات بیشتر
دکوراسیون پذیرایی کوچک شیک

امروزه طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک برای بیشتر افراد ساکن منازل با متراژ کم از اهمیت بالایی برخوردار است. در وب سایت معماری نمونه های کاربردی و زیبایی از چیدمان دکوراسیون منزل کوچک را برای کاربران خود فراهم کرده ایم تا با ایده گرفتن از آنها و استفاده از رنگ و کاغذ دیواری مناسب بتوانند بهترین استفاده را از فضای پذیرایی منزل خود داشته باشند.

جزئیات بیشتر
آموزش طراحی پلان مسکونی - نقشه ساختمان

در این مقاله سعی داریم آموزش طراحی پلان در ساختمان های مسکونی را به شما آموزش دهیم.مهمترین قسمت ساختمان تهییه و طراحی نقشه ساختمان است.نداشتن پرتی در ساختمان و جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی از ارکان اصلی طراحی پلان است

جزئیات بیشتر
کابینت ممبران زیبایی و ظرافت منزل شما

کابینت ممبران در کنار قیمت بالا به دلیل داشتن مزایا ی منحصر به فرد مورد توجه قرار گرفته است. این نوع از کابینت ها اگر چه قیمت بیشتری را درخواست می کند ولی ارزش آن را دارد زیرا با داشتن روکش اضافی و البته حکاکی خاص دکوراسیون منزل شما را زیباتر خواهد ساخت.

جزئیات بیشتر
20 طرح کابینت منحصر به فرد

میخوای آشپزخونتو تغییر بدی؟؟ از دیدن مدل ها کابینت و طرح های کابینت تکرار خسته شدی؟ با زردستان همراه باشید تا طرح کابینت های گلاس، مدل کابینت سفید، مدل کابینت mdf، جدیدترین مدل کابینت 2019، مدل کابینت جدید 2018، طرح کابینت ممبران، جدیدترین مدل کابینت 2018 را با شما به اشتراک بزاره!

جزئیات بیشتر
جدیدترین مدل کابینت 2020

در این بخش جدیدترین مدل های کابینت 2020 را خواهید دید. انواع کابینت مدرن و نئوکلاسیک و لاکچری با طرح های شیک و زیبا که شامل بهترین طراحی های برندهای کابینت و معماری داخلی است و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

جزئیات بیشتر
اصول طراحی پلان ساختمان مسکونی

نکات و اصول مهمی در مراحل طراحی پلان معماری ساختمان مسکونی و هزینه طراحی پلان و نقشه ساختمان وجود دارد.در طراحی پلان و توجه به طراحی نقشه معماری فضای نشیمن خانوادگی (خصوصی) در طراحی پلان مسکونی، پلان آشپزخانه و پلان غذاخوری خانوادگی که جزوی از عرصه زندگی خانوادگی هستند. عرصه زندگی خصوصی شامل اتاق خواب مستر، فرزندان و اتاق مطالعه است.عرصه پذیرایی و مراسم شامل اتاق پذیرایی، غذاخوری، ورودی و سرویس بهداشتی مهمان است.همچنین در این مقاله در مورد هزینه نقشه کشی ساختمان هم مطالبی بیان میکنیم

جزئیات بیشتر
بهترین صفحه کابینت، برای زیبایی آشپزخانه شما

انتخاب صفحه کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را از صدچندان خواهد کرد. این انتخاب می تواند سنگ طبیعی، کورین، کوارتز، دکتون، چوب طبیعی، بتن و در صورت کم بودن بودجه صفحات اچ پی ال باشد.هر یک دارای ویژگی های مختلف با بازه های قیمتی گوناگونی است

جزئیات بیشتر
اکسسوری آشپزخانه (accessory)

هیچ چیزی نمی تواند به اندازه اکسسوری ها به آشپزخانه نامرتب شما سرو سامان بدهد!از اکسسوری ها کمک بگیرید. امروزه طراحی آشپزخانه صرفا محدود به کابینت ها نمی شود و استفاده از اکسسوری ها اپلاینس ها و یراق آلات نقش تعیین کننده ای در یک طراحی موفق دارند. استفاده از اکسسوری در طراحی آشپزخانه های کوچک بسیاری نتیجه بخش است

جزئیات بیشتر
پیش از بازسازی ساختمان خود باید بدانید !

چرا تصمیم به بازسازی آپارتمان و خانه خود دارید؟ چه مواردی منجر به تصمیم گیری شما برای بازسازی شده اند؟ آیا اصول بازسازی ساختمان را میدانید؟ آیا اطمینان دارید که برخی قسمت های خانه خود را تغییر دهید و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی امری مهم است چرا که تصمیم گیری عجولانه و نامعقول خسارت های زیادی را به همراه دارد.

جزئیات بیشتر
طراحی آشپزخانه کوچک

دیزاین و طراحی آشپزخانه کوچک نیز می تواند زیبا و کاربردی باشد به شرطی که ایده های هوشمندانه برای کوچک بودن آن ارائه شود.طراحی جایی برای زخیره سازی مهم ترین فاکتور در آشپزخانه های کوچک است.فضاهای کنجی آشپزخانه می توانند فضای نگه داری زیادی داشته باشند.

جزئیات بیشتر
اصول طراحی کابینت

بدون شک اصلی ترین بخش هر آشپزخانه ای، کابینت های آن می باشد، کابینت های مدرن نقطه مقابل کابینت های کلاسیک هستند و با درهای کاملا ساده، از هرگونه تزیینات و جزئیات اضافی به دورهستند. مورد دیگر که در طراحی آشپزخانه زیبا و کاربری ، اپلاینس می باشد. که شامل وسایل برقی همچون یخچال، گاز، فر، ماکروفر و...است. انتخاب صفحه کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را از صدچندان خواهد کرد. یک نکته مهم که در طراحی آشپزخانه خود نباید آن را فراموش کنید مثلث کار است.

جزئیات بیشتر
طراحی آشپزخانه در زندگی امروزه

طراحی آشپزخانه حتی طراحی آشپزخانه های کوچک باید به قدری کارآمد باشد که طراح با دانستن اصول طراحی آشپزخانه بیش ترین استفاده مفید را از فضا داشته باشد و در نتیجه بهترین خروجی ممکن را ارائه دهد و تا در حد امکان پاسخ گوی این نیازهای جامعه امروزی باشند. داشتن یک آشپزخانه زیبا به معنای سرمایه گذاری در سلامت و شادی خانواده شما است. یک آشپزخانه کاربردی و زیبا، خانواده و مهمانان را به قلب خانه تان جذب می کند.

جزئیات بیشتر

دکوراسیون داخلی چیست

 

زمانی که صحبت از طراحی داخلی منزل مسکونی میشود، تصاویری از یک خانه رویایی در ذهن ما نقش میبندد که طراحی آن از هر لحاظ ایده آل برای یک منزل مسکونی است.دکوراسیون داخلی منزل دنیای بزرگی است که ما در این صفحه به دنبال کشف آن ها هستیم تا شاید با مقالاتی که پیرانمون دکوراسیون و طراحی بیان میکنیم، دید شما به این دنیا باز تر شود.

رشته طراحی داخلی، قدمت زیادی ندارد و اینکه بصورت تخصصی فرد مطالعات و مقالاتی پیرامون طراحی داخلی انجام دهد، موضوع مهمی نبود تا اینکه در سده 20 میلادی کم کم کلمه دکوراسیون داخلی وارد فضای معماری شد.البته در برخی مواقع به طراح داخلی، معمار داخلی نیز میگویند.


طراحی نقشه ساختمان 

 

اولین قدم برای یک داشتن یک طرح زیبا در داخل خانه، این است که طراحی پلان آن ساختمان چگونه است تا بتوانیم بر اساس نقشه طراحی شده، شروع کار طراحی داخلی را انجام دهیم.اینکه در پلان موجود رابطه فضا های عمومی ، خصوصی و نیمه خصوصی چگونه است، تاثیر بسزایی در شروع کار خواهد داشت.


دکوراسیون آشپزخانه

 

یکی از فضاهایی که در دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آشپزخانه میباشد.آشپزخانه قلب خانه است. سوالات بسیاری پیرامون طراحی آشپزخانه وجود دارد.

اینکه پلان آشپزخانه چگونه طراحی شود و کابیت ها به چه صورت طراحی شوند که بهترین کارایی را داشته باشد.

شاید آشپزخانه شما کوچک باشد!چگونه طراحی در یک آشپزخانه کوچک انجام دهیم.

اصول اولیه طراحی کابینت چگونه است؟

صفحه کابینت، اکسسوری و اپلاینس داخلی آشپزخانه چگونه باشد.

یا شاید سوال بسیار مهم دیگر : آشپزخانه مدرن باشد یا طراحی کابینت ها به صورت کلاسیک یا کابینت ممبران باشد؟


دکوراسیون پذیرایی

 

به دلیل زندگی آپارتمان نشینی، و کوچک بودن فضاها، استفاده بهینه از هر قسمت خانه در اولویت است.در اغلب مواقع پذیرایی ها متراژ های کوچکی برای دکوراسیون دارند و شما به دنبال استفاده حداکثری از فضاهای هستید تا دکوراسیون پذیرایی کوچک را به نحو احسن انجام دهید.البته طراحی پذیرایی که متراژ کوچک دارند دشوار نیست و میتوان با علم به ایده های خلاقانه و کربردی در نحوه دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی این مهم را انجام داد.

.توجه ویژه بانوان به طراحی داخلی پذیرایی مثال زدنی است، به طوری که میخواهند با توجه به سلیقه شخصیشان و وسایل موجودی که دارند بهترین دکوراسیون را برای پذیرایی منزل طراحی شود.اگر پذیرایی با دقت و حساسیت لازم طراحی شود، زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را دو چندان میکند پس دیزاین پذیرایی باید با وسواس کامل طراحی شود تا ارزش خانه بالاتر رود.

 


دکوراسیون  نشمین

 

نشیمن یا living room فضاییست برای خانواده، جایی که باید طراحی دکوراسیون آن به گونه ای باشد که خانواده بتواند در آنجا محفلی گرم برای خود داشته باشند.طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن دستری راحت به اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و پذیرایی را ممکن میکند. ما در این صفحه چندین مدل طراحی یونیک، مدرن و زیبا از دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را برای شما آماده کرده ایم تا با مشاهد این تصاویر شیک از نشیمن، ایده های خلاقانه را به ذهن شما جاری کنیم.


دکوراسیون اتاق خواب

 

پس از گزراندن یک روز پر تلاطم، مکانی با دکوراسیون آرامش بخش برای استراحت و رسیدگی به کار های شخصی نیاز است.اتاق خواب که جزو جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل به حساب می آید، یک فضای کاملا خصوصی برای افراد است تا بتوانند با احساس راحت به استراحت در منزل خود بپردازند.قطعا طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه ای باشد تا رنگ ها و متریال ها و ترکیب آنها با یکدیگر این آرامش رابه فضای اتاق دهند و دکوراسیون داخلی آن را شیک کند.


دکوراسیون مدرن

 

اینکه سوالی برای ما پیش بیاید که دکوراسیون مدرن چیست،بهتر است ابتدا مفهوم مدرنیته در معماری را بدانیم و اینکه چه تاثیری بر دکوراسیون منزل ایرانی خواهد داشت.اصلا چگونه یک دکوراسیون مدرن میتواند در منزل ایرانی که سبک و سیاق سنتی دارد، جا باز کند.شاید راهی برای ترکیب دکوراسیون مدرن و دکوراسیون سنتی وجود داشته باشد. قطعا با ترکیب سنت و مدرنیته در دکوراسیون داخلی، به نتایج جذابی میرسیم.


دکوراسیون کلاسیک

 

در برخی از خانه ها، پر زرق و برق بودن و شلوغ بودن طراح ها، جذابت زیادی برای افراد دارد.در دکوراسیون کلاسیک استفاده از کچ بری ها و پتینه کاری ها جزئ جدایی ناپذیر خانه های قدیمی در دکوراسیون داخلی بوده که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی سبک کلاسیک به یکی از سبک های پر طرفدار بین بانوان و اقایان ایرانی در داخل منزل تبدیل شده است.


دکوراسیون نئوکلاسیک

 

بدون شک سادگی مدرنیته با پروفیل های طلایی مبلمان ترکیبی جذاب در دکوراسیون منزل ایرانی میشود.زمانی که شلوغی طرح کلاسیک کم میشود اما قسمت هایی از منزل مسکونی هنوز براق است.برای کسانی که به هر دو سبک معماری سنتی و مدرن علاقه مند هستند، پیشنهاد ما نئوکلاسیک است.


دکوراسیون سنتی

 

همان طور که میدانیم، هزینه زیاد برای دکوراسیون منزل، دلیل بر زیبایی آن نیست. ایده ،خلاقیت و سلیقه طراح است که اهمیت دارد. دکوراسیون سنتی را بعضی موبلمان های استیل یا چوبی یا کوسن های رنگی میبینند و بعضی دیگر در صنایع سنتی و دستی مثل سماور و پشتی! اما ترکیبی از اینهاست که دکوراسیون داخلی سنتی را برای شما به ارمقان خواهد آورد.

 

طراح داخلی فردی است که برنامه ریزی ، تحقیق ، هماهنگی و مدیریت و در نهایت طراحی دکوراسیون داخلی پروژه را بر اساس نظر کارفرما انجام می دهد. طراحی داخلی حرفه ای چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی ، برنامه ریزی فضا ، بازرسی سایت ، تحقیق ، برقراری ارتباط با کارفرما یک پروژه ، مدیریت ساخت و ساز و اجرای طرح می باشد.